PROF. CRISTINA SILVANO & PROF. GIANLUCA PALERMO Department of Electronics, Information and Bioengineering (DEIB)
  • Exscalate4CoV – EXaSCale smArt pLatform Against paThogEns FOR CoronaVirus
  • SUPERCOMPUTING
  • VIRTUAL SCREENING
  • HIGH PERFORMANCE COMPUTING

The Exscalate4CoV (E4C) project is a collaboration between public and private institutions in seven countries of the European Union. It is coordinated by Politecnico di Milano and the pharmaceutical company Dompé and has received 3 million euros in funding from the European Commission’s Horizon 2020 program in support of the fight against the Coronavirus pandemic. The project aims to identify safer and more promising drugs for immediate treatment of the currently infected population, followed by the identification of molecules that inhibit the pathogenesis of the coronavirus to prevent future infections. The primary objective of Exscalate4coronavirus (E4C) is to use supercomputers integrated with the best life-science competences in Europe to deal thoroughly and quickly with the pandemic on a supranational level.

deib.polimi.it | www.agendadigitale.eu

 
VERSIONE ITALIANA
Exscalate4CoV (E4C) è un Progetto di collaborazione tra istituzioni pubbliche e private, provenienti da 7 Paesi dell’Unione Europea. È coordinato dal Politecnico di Milano insieme a Dompé Farmaceutici e finanziato con 3 milioni di euro dalla Commissione europea nell’ambito di Horizon2020 nella lotta alla pandemia di Coronavirus. Il progetto si propone di individuare i farmaci più sicuri e promettenti per il trattamento immediato della popolazione già infetta a cui seguirà l’individuazione di molecole capaci di inibire la patogenesi del coronavirus per contrastare i contagi futuri. Obiettivo primario di Exscalate4coronavirus (E4C) è di sfruttare le potenzialità di supercalcolo integrate con le migliori competenze scientifiche in ambito life-science presenti in Europa per fronteggiare al meglio e in tempi rapidi situazioni di pandemia di interesse sovranazionale.

deib.polimi.it | www.agendadigitale.eu

Questo sito utilizza i cookies per le statistiche e per agevolare la navigazione nelle pagine del sito e delle applicazioni web. Maggiori informazioni sono disponibili alla pagina dell'informativa sulla privacy

Accetto